Visie en missie

Wij willen onze leerlingen vormen tot betrokken wereldburgers door het bieden van kwalitatief goed toekomstgericht onderwijs vanuit de islamitische identiteit.

IBS Isra is een islamitische basisschool, gevestigd in Rotterdam Schiebroek. Onze school is in 2021 gesticht in Rotterdam, aan de Wilgenlei 149, in de wijk Schiebroek.

Op Isra wordt hoogwaardig, toekomstgericht onderwijs aangeboden door een dynamisch team van leraren, intern begeleiders, bouwcoördinatoren en andere toegewijde medewerkers.

De identiteit vormt de leidraad voor alles wat we op Isra doen. Met aandacht voor elke individuele leerling streven we ernaar dat ieder kind zich optimaal toekomstgericht kan ontwikkelen, zowel cognitief als persoonlijk en sociaal- emotioneel.

Onze kernwaarden zijn:

• Godsbesef
  • Respect
  • Rechtvaardigheid
  • Samenwerking
  • Verdraagzaamheid
  • Zelfbeschikking
  • Transparantie
  • Bescheidenheid en schaamte
  • Soberheid

Toelichting schoolnaam Isra

Onze school draagt de naam van de nachtreis die de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) gemaakt heeft; de Isra wal miraj.