Identiteit

Onze school draagt de naam van de nachtreis die de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) gemaakt heeft; de Isra wal miraj.

Wij zijn een islamitische basisschool, waar de islamitische normen en waarden de grondslag vormen voor de dagelijkse gang van zaken op school. In ons onderwijsprogramma besteden we aandacht aan de islam en krijgen de kinderen één keer per week godsdienstles. Op school vieren we de islamitische feestdagen, daarnaast staan we stil bij de gedenkdagen binnen de islam. Daarmee is er een doorlopende lijn met de opvoeding en gewoontes van thuis.

Op Isra wordt hoogwaardig, toekomstgericht onderwijs aangeboden door een dynamisch team van leraren, intern begeleiders, bouwcoördinatoren en andere toegewijde medewerkers.

De identiteit vormt de leidraad voor alles wat we op Isra doen. Met aandacht voor elke individuele leerling streven we ernaar dat ieder kind zich optimaal toekomstgericht kan ontwikkelen, zowel cognitief als persoonlijk en sociaal- emotioneel.

Onze kernwaarden zijn:

• Godsbesef